Visul din Dubai

887

Cand zici Dubai zici opulenta! Cred ca orice roman, chiar daca nu a ajuns vreodata in Dubai, ti-ar raspunde cu un mare “Wow!” daca i-ai cere o parere. Asa am zis si eu multi ani si mereu am fost impresionata de pozele pe care le vedeam de acolo. Pot spune ca de cativa ani eu nu traiam cu dorinta “visului american”, ci cu cea a “visului de Dubai” ! 🙂

Visul a devenit realitate dupa un 2017 incarcat si agitat, la finalul caruia oboseala isi spusese cuvantul, iar nevoia de o vacanta imi iesea prin toti porii.
Am petrecut in Dubai o saptamana plina, iar perioada a fost ideala, cu temperaturi perfecte, de confort termic, cat sa poti sa te plimbi linistit toata ziua prin soare. A fost si vreme de plaja, dar si de hanorace si pantaloni lungi. Eu sunt oricum friguroasa pamantului si orice umbra la care stau presupune pentru mine o haina in plus fata de ceilalti. 🙂

Am sa impartasesc cu voi cateva din experientele mele din Dubai, cat mai pe scurt, ca altfel as scrie pana maine. La cat de impresionata am fost, probabil ca as face un articol kilometric, detaliind fiecare cladire si coltisor in care am ajuns.

Am aterizat seara in Dubai, in jurul orelor 23 (cu 2 ore in plus fata de Romania). Zborul a fost direct, de 4 ore si jumatate, prin compania WizzAir.
Chiar daca se facuse tarziu, dupa cazare am plecat direct la inspectie prin hotel, la piscina acestuia si la terasele si restaurantele pe care le punea la dispozitie. Am mers la ultimul etaj al hotelului, etajul 16, la Penthouse, unde am servit un pahar de vin in cinstea privelistii de acolo. Am facut si aceste prime poze catre fascinanta Marina Bay (una din Penthouse, una de pe plaja).

Prima zi am inceput-o cu un mic dejun copios si putina plaja la piscina hotelului, lucruri ce au devenit ritualul fiecarei zile. Apoi plecam in “expeditie” prin marele Dubai. Distantele sunt foarte mari acolo si am constatat ca lumea nu prea se plimba la pas pe strazi. Toti circula cu masinile si mijloacele de transport in comun. Eu am ales Uber-ul la inceput, apoi am inceput sa merg cu taxi-ul pentru ca era mai ieftin. Avantajul e ca poti plati cu cardul chiar si pe taxi, iar soferii, care sunt in mare majoritate pakistanezi, egipteni sau indieni, sunt foarte amabili si respectuosi. De fapt, treaba asta cu amabilitatea este un punct forte in Dubai. Peste tot esti condus, ajutat, ti se zambeste si ti se deschid usile (la propriu).

Primul punct de atractie pe care l-am vizitat a fost faimosul si emblematicul hotel cotat cu 7 stele Burj Al Arab (“Turnul Arabilor”). Acesta este simbolul Emiratelor Arabe si este construit pe o insula creata artificial (una dintre ele). A fost finalizat in 1999 si de atunci este cel mai inalt hotel la nivel mondial.
Am admirat interiorul cu un hol grandios in care se inalta coloane placate cu aur de 22 de karate. Am petrecut apoi cateva ore bune pe o terasa de la baza hotelului, de unde mi-am clatit ochii cu primul apus absolut minunat.

A doua zi am ajuns la cea mai inalta cladire din lume (inca!) – Burj Khalifa. O adevarata senzatie arhitecturala! Are 160 de etaje si masoara 828 de metri. Accesul in cladire se face prin Dubai Mall. De aici am luat si biletul pentru intrarea la ultimul nivel la care ai acces pentru a admira intreaga panorama – 148. Liftul te duce cu o viteza ametitoare, urechile ti se infunda iar apoi…. vis! Panorama asupra intregului Dubai, un oras al luminilor as spune eu. Cand se lasa intunericul vezi mii si mii de luminite peste tot, iar jos fantanile isi fac dansul intr-o coregrafie perfecta pe melodii ale unor artisti renumiti.
Fantanile din fata Dubai Mall m-au acaparat total. Seara, incepand cu orele 18, ofera un spectacol senzational  din jumatate in jumatate de ora. Mi-au placut atat de mult, ca le-am surprins de vreo 3 ori.

Zona Dubai Mall este foarte aglomerata, iar mall-ul este absolut urias, cu extrem de multe magazine si restaurante. Nu am reusit sa-l colind in lung si-n lat, nici n-am vrut. Am mancat intr-un restaurant libanez si am admirat expozitia de masini de lux aduse in centrul mall-ului.

A 3-a zi am inceput-o cu o portie de soare pe plaja privata a hotelului, asta ca sa nu zic ca n-am stat si pe nisip. In apa nu se punea problema sa intru, este foarte rece in perioada asta. Am plecat apoi sa vad faimoasele gradini “Miracle Garden” si “Butterfly Garden”.
“Miracle Garden” este o frumusete rara! Nu ca ar fi cine stie cate soiuri de flori si plante, dar felul in care sunt dispuse creeaza forme si structuri surprinzatoare.
“Butterfly Garden” este, evident, cu si despre fluturi. Nu pot spune ca m-a impresionat foarte tare pentru ca oricum fluturasii stateau departe de oameni si toata lumea se chinuia sa gaseasca unul pe care sa-l tina pe mana si sa-l pozeze. M-am bucurat cand m-am trezit cu unul pe sapca. 😍

Mai multe poze din “Miracle Garden” vezi AICI!

Vacanta in Dubai nu ar fi fost completa fara vizita la celebrul hotel Atlantis The Palm. La acesta am ajuns in a 4-a zi. Palm Jumeirah este faimoasa insula in forma de palmier creata artificial. A fost construita exclusiv din nisip si roci pentru a i se reda cat mai mult aspectul natural. Pe fiecare ramificatie (“frunza”) a palmierului sunt zone rezidentiale de lux unde cei mai bogati oameni si-au construit case de vacanta. “Tulpina” palmierului este o sosea lunga de peste 2 km care face legatura intre baza si varful palmierului. Iar in varf, pe o suprafata generoasa, se intinde mandru acest Atlantis, hotel de 5 stele, cu vedere impresionanta la Golful Arabic.
Hotelul pune la dispozitia clientilor proprii si vizitatorilor numeroase atractii: Aquaventure – cel mai mare parc acvatic din Orientul Mijlociu, posibilitatea inotului cu delfinii, un acvariu subacvatic, numeroase restaurante si boutique-uri.
Pe mine ma interesau delfinii, o alta dorinta apriga de-a mea. Am ales varianta mai ieftina de acces la delfini in care interactionezi cu ei fara sa intri in apa. A fost absolut senzational! I-am mangaiat, ne-am pupat si i-am admirat facand diverse giumbuslucuri. De fapt, ei sunt extraordinar de bine dresati si executa imediat comanda ceruta de traineri.

De la Atlantis am luat monorailul, metroul care merge automat si are o singura linie din varful palmierului pana la baza acestuia.

In a 5-a zi am fost in desert. A fost una dintre cele mai placute si distractive zile petrecute aici si trebuie neaparat sa-ti rezervi o zi pentru asta daca ajungi in Dubai. Afla mai multe despre aventura mea si vezi mai multe poze AICI!

Ziua a 6-a a fost mai pe relaxare. Mi-am inceput-o la fel, cu un mic dejun delicios si plaja la piscina hotelului. Mai tarziu am ajuns iar la Dubai Mall. Am iesit pe terasa mall-ului ca sa admir fantanile si falnicul Burj Khalifa si din alt unghi. 😊 Adevarul e ca nu ma mai saturam. Recunosc ca as fi ramas aici vreo luna asa, sau mai exact pana trecea iarna la noi. 🙈
Din mall n-am facut cine stie ce cumparaturi, desi m-am nimerit fix in perioada festivalului de shopping cu reducerile aferente. Am intrat in cateva magazine care sunt si la noi sa vad daca marfa este diferita, insa, in mare parte este aceeasi (calitatea difera).
Despre Gucci „Mucci” si alte brand-uri nebune n-are rost sa vorbesc, oricum magazinele erau goale ca la noi.
Am mirosit toate parfumurile lor arabesti pana mi-a amortit nasul si mi-am luat o cafea de la Starbucks. Sa stiti, ca fapt divers, ca Toffee Nut de la ei n-are nicio treaba cu al nostru, e mai de graba un fel de caramel macchiato.
Seara am luat cina intr-un restaurant asiatic din incinta Mall Marina. Mancarea a fost delicioasa iar privelistea asa cum m-a obisnuit deja Dubaiul – apa, lumini, stralucire, opulenta!

In penultima zi am ajuns si pe plaja din zona Madinat Jumeirah, cu Burj Al Arab in fundal, alta locatie frumoasa, romantica, foarte buna pentru plimbare, meditatie si poze reusite, mai ales la apus.

Experienta Dubai este pentru mine una dintre cele mai frumoase. Este un loc unde as reveni oricand, mai ales ca mai sunt locuri de explorat. Mi-ar fi placut sa ajung si in Abhu Dhabi la faimoasa si incantatoarea moschee de acolo.
Dubaiul este un oras luxos, foarte scump, dar cu un grad de evolutie foarte ridicat si un nivel de civilizatie net superior. Am fost surprinsa sa remarc ca se construieste continuu, peste tot sunt cladiri in constructie, majoritatea hoteluri. Una din 4 macarale este in Dubai, lucru ce arata ca emiratul este in continua si rapida dezvoltare. Din spusele unor prieteni romani care stau acolo se pare ca resursele de petrol s-au redus, iar acum Dubaiul se bazeaza foarte mult si pe turism.
Strazile sunt imense, unele au 6 benzi si se circula in regim de autostrada. Regulile de circulatie sunt insa foarte stricte, orice abatere, oricat de mica, este imediat sanctionata (sunt camere video peste tot).
In Dubai nu se fura si foaaaaarte rar auzi vreo stire despre vreun act agresiv sau o crima. Paradoxal, se pare ca se practica fenomenul „drink spiking”, periculos pentru femei. Barbatii trimit la masa diverse bauturi care contin cantitati mici de droguri, sau ti le strecoara pur si simplu in paharul pe care il ai pe masa.

Aproximativ 85% din populatie e formata din straini veniti in Dubai la munca. Toti sunt prietenosi, calmi, amabili, desi muncesc foarte mult pentru a trimite bani acasa.

Poate ca nu ma bate gandul sa ma mut in Dubai, dar cu siguranta imi trece prin minte sa revin. Ma atrage foarte mult si ideea de a avea caldura permanent, desi, cred ca cele 50 de grade din timpul verii ar fi dureroase chiar si pentru mine! 😃

Va mai las aici cateva poze, dar mentionez ca realitatea este mult mai wow.